Δευτέρα 22 Μαΐου 2017

Πεντανόστιμες μελιτζάνες φούρνου


Τις λατρεύω τις μελιτζάνες, θυμάμαι ότι την μέρα που θα έφευγα για μεταπτυχιακές σπουδές στην Αγγλία, μελιτζάνες είχα ζητήσει από τη μαμά μου να φτιάξει. 

Το μόνο κακό που έχει η μελιτζάνα είναι ότι θέλει λάδι, πολύ λάδι, όσο και να της δώσεις θα το πάρει. Ακολουθήστε τις οδηγίες που σας δίνω ακριβώς και θα διαπιστώσετε ότι μπορείτε με το λιγότερο δυνατό λάδι, να έχετε ένα τόσο νόστιμο και υγιεινό πιάτο.  

Υλικά:
- 5 μεγαλούτσικες μελιτζάνες (φλάσκες)
- 3 μεγάλα κρεμμύδια (650 γρ )
- 2 κ.σ πετιμέζι 
- 3 πιπεριές Φλωρίνης
- 1 συσκευασία ντομάτα τριμμένη 
- 20 ντοματίνια ή 1-2 ντομάτες
- 6 μικρές σκελίδες σκόρδο (15 γρ) περασμένες από την πρέσσα 
- ελαιόλαδο
- αλάτι (χρησιμοποίησα θαλασσινό)

Εκτέλεση:
1. Πλένουμε τις μελιτζάνες, τις κόβουμε κατά μήκος σε αρκετά παχιές φέτες, βάζουμε μπόλικο αλάτι και της αφήνουμε στο νερό ώστε να ξεπικρίσουν


2. Κόβουμε τα κρεμμύδια σε φετάκια. Προσθέτουμε ένα κουταλάκι του γλυκού αλάτι, 4 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο ή και περισσότερο και σοτάρουμε. Ανακατεύουμε συχνά με μια ξύλινη κουτάλα. Ανάβουμε το φούρνο στους 200 σε αέρα



3. Μετά από 5 λεπτά και αφού έχουν μαραθεί, προσθέτουμε το σκόρδο. Προσοχή, το βάζουμε στον πάτο ώστε να σοταριστεί καλά και αυτό. Ανακατεύουμε για 1-2 λεπτά μέχρι να μυρίσει αλλά να μην καεί και πικρίσει    


4. Προσθέτουμε 2 κουταλιές της σούπας πετιμέζι, ανακατεύουμε για 1 λεπτό περίπου ακόμη. Κλείνουμε το μάτι αλλά αφήνουμε το τηγάνι επάνω στο ζεστό μάτι  

5. Βάζουμε λαδόκολλα στη λαμαρίνα του φούρνου, τοποθετούμε τις μελιτζάνες. Αλατίζουμε, βάζουμε λίγο ελαιόλαδο στην κάθε μια και ψήνουμε για 25-30 λεπτά στους 200 σε αέρα.

6. Μετά από 30 λεπτά, τις βγάζουμε από το φούρνο και αφαιρούμε τη λαδόκολλα 

7. Αλατίζουμε και προσθέτουμε τα κρεμμύδια

8. Προσθέτουμε τις πιπεριές, τα ντοματίνια και χυμό ντομάτας. Ραντίζουμε με λίγο ελαιόλαδο και αλάτι. Ψήνουμε στους 200 για 35-40 λεπτά 



Tips:
- Σε αυτό το πιάτο πηγαίνει πάρα πολύ η φέτα. Εγώ εδώ και χρόνια δεν τρώω γαλακτοκομικά γιατί μου προκαλούν ακμή.


Τέλος να σας υπενθυμίσω:

8 σχόλια:

  1. Πολύ ωραίο φαγητό Ευαγγελία. Καλοκαιρινό.
    Η μελιτζάνα μου αρέσει κι εμένα.
    Κι έτσι οπως τις εκανες δεν τραβάνε λάδι.
    Ψωμάκι και φέτα οπωσδήποτε ;)

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, καλοκαιρινό χωρίς ψωμί, φέτα και μπύρα, γίνεται? Δε γίνεται....Εγώ βέβαια δεν τρώω γαλακτοκομικά γιατί μου προκαλούν ακμή

      Διαγραφή
  2. Καλησπέρα Ευαγγελία μου!! Υπέροχο το φαγητό σου και βέβαια, κι εγώ έχω αφήσει το τηγάνι... στον φούρνο γίνονται τέλειες. Εγώ έτσι κάνω και τις πιπεριές για το σπετζοφάι πια... πολύ σπάνια τις τηγανίζω.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπράβο, εξαιρετική κίνηση. Βέβαια, και οι πιπεριές γίνονται τέλειες στο φούρνο!

      Διαγραφή
  3. Ευαγγελία μπράβο σου για την συνταγή! θα ήθελα να μου πεις όσον αφορά τα γαλακτοκομικά. πρέπει να τα κόψω για τον ίδιο λόγο...δεν τρως τίποτα αγελαδινό? κατσικίσιο και προβειο (π.χ γιαούρτι) το ίδιο???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολυ κατερινα. Στο εχει πει δερματολόγος ή ενδοκρινολόγος εσένα; Εγω το διαπίστωσα από μόνη μου. Δεν τρώω τπτ απο γαλακτοκομικά. Καμία φορα το καλοκαίρι κανά παγωτο αλλα κ αυτο πολυ σπάνια. Ανά σκέφτεσαι για τα προβιοτικά του γιαουρτιού υπάρχουν κάψουλες οι accidofilus ειναι εξαιρετικες. Οτι αλλ σ, ξαναστείλε μου

      Διαγραφή
  4. Σε ευχαριστώ για την απάντηση! Μου έχει πει δερματολόγος λόγω του ότι έχω κοκκινίλες στα μπράτσα (κυρίως αυτό) και μερικές φορές βγάζω σπυράκια στο πρόσωπο (δε θα έπρεπε λόγω ηλικίας, 34 χρ) ότι να κάνω μια δοκιμή να κόψω τα γαλακτοκομικά. Όμως μου είναι εξαιτερικά δύσκολο, ειδικά το γιαούρτι. Μετά τι να τρώω για βραδυνό ας πούμε? Γι΄αυτό σε ρώτησα μήπως πάρω καμία ιδέα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα τρως φρούτα, σαλάτες, λαχανικά ή μιση μερίδα απο το μεσημεριανό. Δοκίμασε το δεν εχεις να χάσεις κατι. Απο τις 2-3 βδομάδες κ μετα θα αρχίσεις να βλέπεις διάφορα με την προϋπόθεση οτι θα τα κόψεις αφού σου εχει έρθει περίοδος. Στο λέω για να μην έγκατα λείψεις την προσπάθεια. Αν θες ξαναστειλε μου. Ααααααα κ τη ζαχαρη κ λευκό αλευρι θα πρεπει να τα περιορίσεις για να μην πω κόψεις....

      Διαγραφή