Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

Λάδι σκόρδου και πολτός σκόρδου


Λάδι και σκόρδο, 2 υλικά που απλά απογειώνουν κάθε μα κάθε πιάτο. Οκ, δεν περιμένατε εμένα για να το μάθετε θα μου πείτε και καλά θα κάνετε… αυτό που σας προτείνω σήμερα μπορεί για τους περισσότερους να είναι αυτονόητο, να το κάνετε ήδη αλλά ίσως και να υπάρχουν και κάποιοι, ίσως μικρότεροι σε ηλικία που χρειάζονται extra tips.  


Για το λάδι σκόρδου χρειαζόμαστε :
- 1 γυάλινο δοχείο λαδιού
- σκελίδες σκόρδου καθαρισμένες και κομμένες σε φετάκια
- ελαιόλαδο

Για ένα μπουκάλι χωρητικότητας 330 ml χρειαζόμαστε 7-8 σκελίδες. Η διαδικασία απλή. Καθαρίζουμε τις σκελίδες σκόρδου, τις κόβουμε σε φετάκια  και τις βάζουμε μέσα στο μπουκάλι. Συμπληρώνουμε με ελαιόλαδο και το αφήνουμε στο ντουλάπι μας. Καλό είναι να το αφήσουμε τουλάχιστον 1 βδομάδα. Όταν περάσει η βδομάδα μπορούμε είτε να το μεταγγίσουμε σε άλλο μπουκάλι, είτε να το αφήσουμε ως έχει. Το σκόρδο μαυρίζει μετά τις 2-3 βδομάδες. Αυτό δεν έχει καμία επίδραση στη γεύση του σκορδόλαδού μας. Έτσι, αν θέλετε, μπορείτε να τα αφήσετε μέσα στο μπουκάλι. Χρησιμοποιήστε το στις σαλάτες σας, ειδικά στα παντζάρια και στο λάχανο, σε σκορδομακάρονα και γενικά όπου θέλετε να δώσετε extra νοστιμιά. Θα εκπλαγείτε ευχάριστα…

Πολτός σκόρδου
Χμ, δεν είναι ακριβώς πολτός σκόρδου- είναι απλά σκόρδο λιωμένο. Η αλήθεια είναι ότι το καλοκαίρι που μας πέρασε, είδα αρκετές εκπομπές του κ.Βαγγέλη Δρίσκα και σε όλες τις αλμυρές συνταγές χρησιμοποιούσε πολτό σκόρδου. Ο δικός του είχε και άλλα συστατικά μέσα όπως μουστάρδα και μυρωδικά (αν θυμάμαι καλά). Εγώ απλά σκέφτηκα να κάνω τη ζωή μου πιο εύκολη. Δεν ξέρω για εσάς, αλλά πάντα όταν καθαρίζω σκόρδα και κρεμμύδια φοράω γάντια διότι δε μου αρέσει καθόλου η μυρωδιά που μένει στα χέρια μου. Για να αποφύγω λοιπόν όλο αυτό το άνοιξε το ντουλάπιβάλε γάντια- λέρωσε μαχαίρι και πρέσα σκόρδουπλύνε γάντιαβγάλε γάντιαξαναβάλε τα γάντια στο ντουλάπι δοκίμασα να κάνω το εξής:

Σε ένα γυάλινο βαζάκι λιώνω όσο σκόρδο θέλω και στη συνέχεια γεμίζω με λάδι – διατηρώ στο ψυγείο.

Κάθε φορά που θέλω να χρησιμοποιήσω σκόρδο στο φαγητό μου, απλά ανοίγω το ψυγείο και βάζω στη κατσαρόλα από το βαζάκι μου. 

Τι λέτε θα το δοκιμάσετε?

3 σχόλια:

  1. το σκορδολαδο το φτιαχνω εδω και χρονια και μου εχει λυσει τα χερια
    θα δοκιμασω και τον πολτο σου
    ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και εγώ φτιάχνω σκορδόλαδο και βάζω και ένα κλωνάρι δεντρολίβανο, αλλά τον πολτό θα τον κάνω .
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κλασική μεσογειακή διατροφή!Μπράβο!Και υγεεινό και από ό,τι φαίνεται πεντανόστιμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή