Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2017

Νηστίσιμη πρασόπιτα με χειροποίητο, χωριάτικο φύλλο από αλεύρι Ζέας


Την Παρασκευή είχε έρθει η μαμά μου να δει τα εγγόνια της και τζουπ...έφερε και ένα κομμάτι πρασόπιτα από γνωστό φούρνο. Εγώ έφαγα μια μπουκιά μόνο για να δω τι γεύση ώστε να μπορώ να συγκρίνω με τη δική μου. Η Σοφία από την άλλη, τη καταβρόχθισε και έλεγε πόσο νόστιμη ήταν...Αυτό ήταν, το Σάββατο έτσι κ αλλιώς πηγαίνουμε στη βιολογική λαϊκή στο πάρκο Τρίτση οπότε στη λίστα μας προστέθηκαν και 2 κιλά πράσα 

Υλικά:
- 140 γρ ελαιόλαδο
- 1000 γρ πράσα μόνο το λευκό μέρος (ζυγισμένα μετά το καθάρισμα)
- 100 γρ φρέσκα κρεμμυδάκια
- 1 1/2 κ.γ αλάτι (χρησιμοποίησα θαλασσινό)
- μια χούφτα ρύζι (χρησιμοποίησα μπασμάτι)
- μια χούφτα μαϊντανό ψιλοκομμένο 
- μια χούφτα άνηθο ψιλοκομμένο


Για το φύλλο 
- 700 γρ αλεύρι (χρησιμοποίησα Ζέας)
- 2-3 κ.γ αλάτι (χρησιμοποίησα θαλασσινό)
- 100 γρ ελαιόλαδο
- 310 γρ νερό
- 20 γρ ξύδι (χρησιμοποίησα μηλόξυδο)


Εκτέλεση:
1. Ανακατεύουμε όλα τα υλικά για το ζυμαράκι μας, ζυμώνουμε καλά, σκεπάζουμε  με μια πετσέτα και αφήνουμε στην άκρη να ξεκουραστεί

2. Τοποθετούμε το ελαιόλαδο σε μια κατσαρόλα. Έπειτα καθαρίζουμε τα πράσα. Προσοχή, κρατάμε μόνο το λευκό μέρος. Τα κόβουμε σε φέτες και τα τα τοποθετούμε στην κατσαρόλα


3. Καθαρίζουμε τα φρέσκα κρεμμυδάκια. Τα ψιλοκόβουμε και τα τοποθετούμε και αυτά στην κατσαρόλα. Αλάτίζουμε και σοτάρουμε για 10 λεπτά περίπου μέχρι να μαραθούν. Στην αρχή, τα πρώτα 4-5 λεπτά έχουμε κλειστή την κατσαρόλα και έπειτα την ανοίγουμε 

4. Ψιλοκόβουμε τα μυρωδικά και τα προσθέτουμε στο ζεστό μείγμα.
 
5. Μεταφέρουμε σε σουρωτήρι ώστε να φύγουν τα περιττά υγρά. Εκεί προσθέτουμε και μια χούφτα ρύζι και αφήνουμε το μείγμα μας να στραγγίξει και να κρυώσει

6. Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 σε αέρα και ξεκινάμε να ετοιμάσουμε το φύλλο. Χωρίζουμε τη ζύμη σε 3 κομμάτια, το 1 λίγο πιο μικρό και ανοίγουμε σε λεπτό φύλλο
7. Απλώνουμε λίγο ελαιόλαδο στο ταψί και τοποθετούμε το πρώτο φύλλο

8. Στη συνέχεια τοποθετούμε το μείγμα πάνω στο φύλλο.  Απλώνουμε να πάει παντού. Αν θέλετε να προσθέσετε φέτα μπορείτε να το κάνετε τώρα. Συνεχίζουμε με τα υπόλοιπα 2 κομμάτια ζύμης τα οποία και ανοίγουμε σε φύλλο

9. Τοποθετούμε το πρώτο πάνω από το μείγμα

10. Το λαδώνουμε ελαφρώς και κάνουμε το ίδιο και στο επόμενο

11. Χαράζουμε όπως κόβουμε την πίτσα και ψήνουμε σε αέρα, στο κάτω μέρος του φούρνου, στους 180 βαθμούς, για 40 - 50 λεπτά (μετά τα 30-35 λεπτά έχουμε το νου μας, ίσως βέβαια να χρειαστεί και λίγο παραπάνω ψήσιμο, θα το δείτε)


Αν θέλετε αν δείτε και άλλες συνταγές με σπιτικές πίτες πατήστε εδώ 



  • Η Βερόνικα έφτιαξε την πρασόπιτα και είπε "Έφτιαξα την πρασόπιτα με αλεύρι Ζέας. Είναι πολύ νόστιμη! Έβαλα και λίγο κατσικίσιο τυρί φέτα. Είναι αρκετά τραγανό το φύλλο και γενικά πολύ νόστιμη!"
  • Η Σοφία έφτιαξε χορτόπιτα με τη συνταγή της πρασόπιτας και είπε "Έφτιαξα την πίτα με αλεύρι Ζέας αλλά αντί για πράσα έβαλα χόρτα από το χωριό. Τι να πω για το φύλλο αυτό. Σκέτο ποίημα. Το άνοιγμα του απλούστατο. Να σαι πάντα καλά με την οικογένεια σου και να μας δίνεις τέτοιες υπέροχες συνταγές για να ταϊζουμε και εμείς τις δικές μας."

Τέλος να σας υπενθυμίσω: 
  • Αν θέλετε να μην χάνετε τις νέες συνταγές, παρακαλώ κάντε like στην επίσημη σελίδα του blog στο Facebook
  • Αν σας άρεσε η συνταγή, κοινοποιήστε τη στους φίλους σας στο facebook
  • Το φτιάξατε και σας άρεσε? Περιμένω να μου στείλετε τις δικές σας φωτογραφίες καθώς και το πως σας φάνηκε!

8 σχόλια:

  1. Τέλεια, τέλεια, τέλεια... καταπληκτική νοστιμιά!! Λατρεύω τις πίτες και η δική πρέπει να έγινε πολύ ωραία αν κρίνω από τα υλικά Ευαγγελία μου... άσε που λατρεύω και τον άνηθο στην χορτόπιτα!!!
    Φιλιά καλημέρας και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κ εμένα μου αρέσουν οι πίτες και αγαπημένη μου είναι η σπανακόπιτα αλλά παιδεύομαι τόσο πολύ για να τη φτιάξω....μου παίρνει πάνω από ώρα να πλύνω και να καθαρίσω το σπανάκι... αυτή η πρασόπιτα όμως ενώ είναι εξίσου νόστιμη γίνεται πολύ πιο γρήγορα!!!

      Διαγραφή
  2. Πολύ ωραία! Το πράσο είναι αγαπημένο μας και οι πρασόπιτες επίσης. Συνήθως την τρώμε με τυρί, πολύ μου αρέσει έτσι σαν χορτόπιτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συνήθως με τυρί την τρώνε και της πηγαίνει πολύ απλά εγώ δεν τρώω γαλακτοκομικά γιατί μου δημιουργούν ακμή. αν τη δοκιμάσεις φυσικά και μπορείς να βάλεις τυρί

      Διαγραφή
  3. Μου αρέσει πολύ η πίτα σου γιατί είναι πιο εύκολη από την σπανακόπιτα και το κακό είναι ότι μόνο τάρτα είχα σκεφτεί να κάνω σκέτη με πράσο, γιαυτό θα κάνω σύντομα την πρασόπιτα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΑΧ...δεν πάμε καλά μου φαίνεται! κ εγώ ενθουσιάστηκα που την έκανες τάρτα, δεν το είχα σκεφτεί κ μου άρεσε πολύ σαν ιδέα και για το γιορτινό μενού!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τρελαίνομαι για χορτόπιτες! Την έκανα σήμερα! Είναι μούρλια!΄
    Στην τάρτα τι βάζεις πάνω για επικάλυψη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. τι εννοεις καλή μου? οι ταρτες είναι ανοιχτές! αυτή την πρασόπιτα δοκίμασες?Δεν κατάλαβα...

      Διαγραφή