Δευτέρα, 27 Μαρτίου 2017

Σπιτική Χαρουπο-μερέντα χωρίς ζάχαρη


Αυτή τη συνταγή την "παιδεύω" εδώ και αρκετό καιρό. Έκανα πολλές δοκιμές μέχρι να καταλήξω στα συγκεκριμένα υλικά με τις συγκεκριμένες αναλογίες. Βλέπετε, ήθελα η μερέντα μου να μοιάζει σε γεύση και υφή όσον το δυνατό περισσότερο με αυτή του εμπορίου, χωρίς όμως φυσικά να έχει ζάχαρη, φοινικέλαιο και συντηρητικά

Υλικά:
- 150 γρ φουντούκια
- 250 γρ χουρμάδες
- 250 ml γάλα καρύδας
- 2 κ.σ λάδι καρύδας λιωμένο (προεραιτικά)
- 60 γρ κακάο
- 20 γρ χαρουπάλευρο
- 1/2 κ.γ φυσική βανίλια
- μια τσιμπιά αλάτι (χρησιμοποίησα θαλασσινό)
- 70 γρ σιρόπι αγαύης

  Εκτέλεση:
1. Τοποθετούμε τους χουρμάδες στο μπλέντερ και πολτοποιούμε μέχρι να γίνουν αλοιφή. Αδειάζουμε τους χουρμάδες σε ένα πιάτο




2. Καβουρδίζουμε τα φουντούκια. Σε ένα τηγάνι τοποθετούμε τα φουντούκια και καβουρδίζουμε για 8-10 λεπτά, σε μέτρια θερμοκρασία. Ανακατεύουμε συνεχώς ή για ευκολία, κουνάμε το τηγάνι μπρος-πίσω. Αν τα φουντούκια έχουν φλούδα, όταν θα έχουν καβουρδιστεί, τα αφήνουμε να κρυώσουν για λίγο και έπειτα τρίβουμε τη φλούδα με τα χέρια μας.

3. Τοποθετούμε τα καβουρντισμένα φουντούκια στο μπλέντερ. Προτείνω να το κάνετε σε 2 δόσεις. Θρυμματίζουμε λοιπόν πρώτα τα μισά και έπειτα τα υπόλοιπα. Συνεχίζουμε με το μπλέντερ για 2-3 λεπτά ακόμη ώστε να βγουν τα έλαια από τα φουντούκια. Θα χρειαστεί να ανοίγετε το μπλέντερ και να μαζεύετε τον πολτό από τα τοιχώματα. 

4. Προσθέτουμε όλα τα υπόλοιπα υλικά και χτυπάμε για 1-2 λεπτά μέχρι να ομογενοποιηθεί. Δοκιμάζουμε και προσθέτουμε και άλλο σιρόπι αγαύης ή όποιο γλυκαντικό προτιμάμε. Διατηρούμε στο ψυγείο

Tip:
- Μπορούμε να χρησιμοποίησουμε μόνο χαρουπάλευρο ή μόνο κακάο ή να βρείτε τη χρυσή τομή αυτών των υλικών, σύμφωνα με το γούστο σας 



Σημείωση
Θα ήθελα να διευκρινίσω ότι  η παρούσα συνταγή δεν είναι διαφημιστική. Τα προϊόντα που χρησιμοποιήθηκαν είναι ευγενική χορηγία της εταιρίας Βιοαγρός.

Τέλος να σας υπενθυμίσω:

12 σχόλια:

  1. Μου αρέσει πολύ η σπιτική μερέντα με διάφορα υλικά εκτός από το κακάο και η προσθήκη του χαρουπάλευρου και χουρμάδων με ενθουσίασε!!
    Τέλεια συνταγή Ευαγγελία!!
    Χρόνια σου πολλά και καλή εβδομάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές. Ήθελα να πετύχω την υφή που έχει η έτοιμη μερέντα κ γι αυτό έβαλα τους χουρμάδες. Θα προτιμούσα να έβαζα μόνο χαρουπάλευρο αλλά δε θα άρεσε στη μικρή μου :(

      Διαγραφή
  2. Λατρεύω την μερέντα, όπως όλος ο κόσμος δηλαδή και βρίσκω την εκδοχή σου υπέροχη Ευαγγελία μου. Χρόνια σου πολλά και από εδώ και σε ευχαριστούμε για την ιδέα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχα, έλα ντε, σε ποιον δεν αρέσει η μερέντα? Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές και το μήνυμα σου!

      Διαγραφή
  3. Δελεαστική πρόταση Ευαγγελία! Οι χουρμάδες μου αρέσουν πολύ και μου φαίνεται ότι με το τσουρεκάκι που θα ετοιμάσω για το Πάσχα η μερέντα σου θα έρθει και θα δέσει μια χαρά! Ένας λόγος παραπάνω για να το κάνω γεμιστό!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ωωωωωωω, τι τέλεια ιδεα!!!!! θα το δοκιμάσω και εγώ!!

      Διαγραφή
  4. Η χαρουπόσκονη μου αρέσει κι εμένα. Τη χρησιμοποιώ αντί για κακάο. Πολύ ωραία εναλλακτική πρόταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαίρομαι που σου αρέσει. Θα μπορούσες τότε να βάλεις μόνο χαρουπόσκονη. Εγώ δεν το έκανα γιατί δε θα άρεσε στην μικρή μου .Την επόμενη φορά όμως που θα φτιάξω, θα το χωρίσω στη μέση και θα δοκιμάσω μόνο με χαρουπόσκονη

      Διαγραφή
  5. Εχω να σου προτεινο κ μια πολυ πιο ευκολη. Μαρμελαδα απο χουρμαδες με ταχινι... Σε ετοιμη μαρμελαδα βαζω ισες ποσοτητες κ απο τα δυο. Σε αυτο δεν ξερω. Δοκιμασετην ... Εγω παρολο που εφτιαχνα μερεντα κ δεν αγοραζα τωρα δινω αυτη στα παιδια μου και την τρωει με ευχαριστηση ακομα κ η "παραξενη" μετο φαγητο μικρη μου.. ☺

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολυ. Ενδιαφέρουσα η πρόταση σου. Τους χουρμαδες τους χτυπάς στο μολις τετ να γίνουν αλοιφη; Δε κ εδω ταχίνι με κακάο, το ειχα δείξει παλιότερα http://healthy-and-delicious-recipes.blogspot.gr/2015/02/taxini-me-kakao.html

      Διαγραφή